cfr

piątek, 20 września 2013

Bretania Północna

We wrześniu 2012 roku wybraliśmy się do Breatnii-części Francji położonej na półwyspie najdalej wysunietym na zachód. Sama Bretania była do 1532 roku niezależnym księstwem. Bretania jest jedynym regionem Francji w którym mieszkańcy posługują się językiem celtyckim. Celtowie dotrali tu pomiedzy VI a I w.pn.e. i narzucili zarówno swoja kulturę, religię, jak również język. Co prawda Francuzi w czasie rewolucji starali sie wykorzenić język celtycki. W latach 70 XX wieku nastapiło ponowne zainteresowanie językiem celtyckim na półwyspie i większość mieszkanców opowiadziała się za jego ratowaniem-np. nazwy miejscowości na drogowskazach są w dwóch językach: francuskim i celtyckim.

Do naszego kempingu z domu musieliśmy pokonać ponad 1200 km. Tym razem jednak postanowliśmy dostać się na stały ląd  Eurotunelem. Był to bardzo dobry krok, poniewazż podróż pod Kanalem La Manche zajeła nam nie wiecej niz 30 minut i nie musieliśmy opuszczać auta. Niestety cena jest dwukrotnie wyższa niż przeprawa promowa, ale jakość i czas przemawiaja w tym wypadku "ZA".
Wjeżdżamy do pociągu.

A tak wygląda pociąg w środku.

Po 30 minutowej przejażdżce pociągiem jesteśmy już we Francji i kierujemy się w stronę kempingu. Przed nami jeszcze połowa dorgi do pokonania.
Dojeżdżamy do Poin du Normandie

Most Point du Normandie został oddany do użytku w 1995 roku, uchodzi za jeden z najładniejszych w Europie.Ma najwiekszą rozpietość wsród mostów podwieszanych, czyli 856m.
Niestety przejazd przez niego nie należy do najtańszych-tylko 5,5 euro.

Nasze francuskie wakacje spędzilismy na Campingu Le Ranolien . Naszym zamiarem był przede wszystkim odpoczynek, minimum zwiedzania. Plan w sumie się powiódł, ponieważ oprocz jednej wycieczki do Oceanopilis w Brescie , nie ruszaliśmy się nigdzie autem. Dużo za to spacerowaliśmy po przepieknej okolicy.

widok z campingu na ocean
Kemping położony jest nad brzegiem oceanu, bardzo nam się spodobał. Spaliśmy w wynajętym od pewnej firmy mobile homie. Oczywiście są tam baseny na świeżym powietrzu, jacuzzi oraz basen kryty z wydzielonymi brodzikami dla maluszków i troszkę starszych dziaciaków.

Na kempingu znajduje się bar oraz jedzenie na wynos-zarówno słodkości typu lody, naleśniki jak również fast foody.
Dla dzieci oprócz basenów są dwa place zabaw-dla malutkich dzieci oraz dla straszych w wieku szkolnym.

W czasie naszego pobytu odwiedzilismy wspomniane